< Terug naar het overzicht

Klant: CBI

Case: succesverhaal

Er is nauwelijks een betere manier om je merk te versterken dan het delen van je successen, bijvoorbeeld via een geschreven artikel. Voor CBI produceer ik momenteel een serie van 10 tot 15 van dit soort succesverhalen, of testimonials. Zoals deze over de worstelende groente- en fruitsector van Jordanië.

CBI, het Centrum tot Bevordering van de Import uit ontwikkelingslanden, opereert onder de vlag van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, RVO. Het doel van CBI is om bij te dragen aan duurzame economische ontwikkeling in ontwikkelingslanden door hen te helpen bij het vergroten van hun export en steun te bieden aan lokale ondernemers. Een van de succesverhalen die ik voor CBI schreef gaat over Jordanië, dat worstelt met de gevolgen van de Syrische oorlog: chaos in de regio, naar schatting 630.000 vluchtelingen die Jordanië binnendruppelen, zware druk op de economie. Tegelijk heeft met name de landbouwsector in Jordanië veel potentieel om te voorzien in voedsel en banen. CBI helpt Jordaanse boeren en vluchtelingen weer op de rit via korte- en langetermijnprogramma’s. Die zijn ontworpen om de sector het momentum te geven dat nodig is voor echte groei en ontwikkeling – en voor het creëren van broodnodige banen voor zowel Jordaniërs als vluchtelingen.

Ik doe overigens ook marktonderzoek voor CBI. Samen met modekenner Giovanni Beatrice produceer ik jaarlijks een reeks diepgaande studies over de Europese kledingmarkt. Het doel is om kledingexporteurs in ontwikkelingslanden kennis en inzicht te geven waarmee ze naar Europa kunnen exporteren en daarmee aan economische groei in hun thuisland kunnen bijdragen. Bijkomend voordeel voor mij: de studies bieden me als schrijver en onderzoeker een mooie kans om bij te dragen aan duurzame economische ontwikkeling.