< Terug naar het overzicht

Klant: Mobina

Case: Waardepropositie & webcontent

Mobina is een Nederlandse startup die productiebedrijven uit het midden- en kleinbedrijf de mogelijkheid wil geven om een gezonde economische toekomst voor zichzelf en hun werknemers veilig te stellen. Met een vernieuwend verhaal dat het vertellen waard is.

In een snel en onvoorspelbaar veranderende productie-industrie heeft het Mobina-team een manier gevonden om kennis en ervaring van veteranen uit het werkveld samen te smelten met het potentieel van slimme, tech-vaardige jonge professionals. Het bedrijf doet dit via een webapplicatie die bedrijven diepgaande ondersteuning biedt bij het uitzetten van een toekomstbestendige koers. Alleen, hoe leg je dat vlot uit? Innovatieve ideeën zijn vaak lastig te communiceren, vooral als ze, zoals in het geval van Mobina, veelzijdig zijn en gepaard gaan met geavanceerde IT-technologie en meerdere kennisdomeinen. Zelfs de experts achter de ideeën kunnen worstelen met het vinden van de juiste woorden. Of ze moeten zoveel woorden gebruiken dat de scherpte van het aanbod verloren gaat en de doelgroep afhaakt. Mobina stond voor dezelfde uitdaging. Met een kans op flink verhoogde zichtbaarheid via een TV-optreden in een Nederlandse zakenshow zag het team in dat het tijd was de online presentatie te versterken met nieuwe teksten.

Enkele simpele schrijfstappen

In grote lijnen pakten we dat zo aan:

  • Herformulering van Mobina’s waardepropositie door het terug te brengen tot vijf bulletpoints die weerklank vinden bij elke producent
  • Deze propositie een centrale plek geven op de Mobina homepage
  • Herstructurering van het websitemenu door het simpeler, toegankelijker, directer en klantgerichter te maken
  • Schrijven van nieuwe inhoud voor de nieuwe menu-onderdelen, met als doel de complexiteit van het concept simpel en kort uit te leggen via een sterke focus op de klantvoordelen
  • Toevoegen van een onderscheidende, menselijke kant aan de inhoud, om zo een aantrekkelijk evenwicht te creëren met de nogal onpersoonlijke technische inhoud van het concept (een voorbeeld hiervan is de Visietekst)
  • Al deze teksten produceren in native Engels en Nederlands om een zo breed mogelijke doelgroep te bereiken en de internationale ambitie van Mobina te onderstrepen

De klus duurde minder dan een week. Met behulp van een paar simpele schrijfstappen is de Mobina website naar een hoger niveau getild.

Kun jij jouw waardepropositie in een paar zinnen helder en attractief uitleggen aan buitenstaanders? Neem bij twijfel gerust contact met mij op.