< Terug naar het overzicht

Klant: Evalan

Case: whitepaper

Whitepapers zijn geweldige tools voor content-marketing. Vraag maar aan Evalan, een in Amsterdam gevestigd (Industrieel) Internet of Things ((I)IoT)-specialist en een van de top 100 Nederlandse tech-bedrijven, met wie ik zomer 2017 een whitepaper over (I)IoT-ontwikkelingen maakte. Het doel: meer zichtbaarheid in de markt, een sterkere naam als autoriteit en natuurlijk meer klanten.

Evalan is een spannend, groeiend techbedrijf. De firma gebruikt haar brede en geavanceerde expertise om IoT-oplossingen te bedenken voor industriële bedrijven, de medische sector, het leger en andere high-end markten.

Een van de eerste resultaten uit onze discussies over de communicatie van Evalan was de (I)IoT whitepaper, met als titel: ‘Hoe jouw bedrijf kan profiteren van het Internet of Things (IoT)’.

Smart machines zullen overal opduiken in de komende jaren. Ze zullen klantverwachtingen, verdienmodellen en hele markten en industrieën hervormen. De whitepaper schetst hoe je je organisatie kunt voorbereiden op de implementatie van smart machines en waar een (I)IoT-partner aan moet voldoen. We leggen uit wat smart machines en IoT-oplossingen zijn en wat zij kunnen doen, we schetsen de huidige markt, en we kijken naar risico’s en kansen die Evalan ziet.

Een belangrijk aandachtspunt in de whitepaper is het feit dat veel bedrijven – vaak eenvoudige – smart oplossingen gebruiken om een specifiek probleem op te lossen, om er vervolgens achter te komen dat de data die hun oplossing genereert de raderen in beweging zet voor een transitie van probleemoplossingen naar transformatie van het businessmodel.

Whitepaper voordelen

  • Genereren van leads
  • Delen van expertise en goodwill
  • Bouwen aan je merk
  • Uitbreiden van mailinglijsten

Het succes van een whitepaper hangt deels af van hoe je het document structureert. Ik kies vaak voor een modulaire opbouw, waarin de teksten over deelthema’s, maar ook headings en quotes, gemakkelijk als losstaande uitingen te gebruiken zijn, bijvoorbeeld op social media. Zo kan de klant de inhoud in verschillende vormen en kanalen inzetten om aan te sluiten bij verschillende doelgroepen.

Geïnteresseerd? Neem contact met mij op.