< Terug naar het overzicht

Klant: Refitech

Case: Website upgrade

Elke onderneming in het midden- en kleinbedrijf dat wil doorgroeien, vooral tech- en productiebedrijven, moet een keer de transitie maken van productgerichte naar klantgerichte communicatie. Soms is daarvoor een radicaal nieuwe aanpak nodig van marketing en communicatie, in andere gevallen – zoals bij Refitech – is revisie van het bestaande materiaal een prima vertrekpunt.

In 2016-17 heb ik Refitech, een Nederlandse specialist in carbon composieten voor industriële toepassingen, geholpen met het reviseren van de web content in het Engels, Nederlands en Duits.
Refitech is een klein, in Nederland gevestigd technisch bedrijf dat houdt van praktische oplossingen. Het team heeft veel ervaring en expertise in het maken van componenten van composietmaterialen. Om te kunnen doorgroeien in Nederland en Noordwest-Europa wilde Refitech een sterkere nadruk op de uitdagingen waar de klant voor staat dan op de eigen producten. Klantgerichte communicatie dus: in plaats van te zeggen, ‘Kijk eens wat wij doen!’, zeg je ‘Wij zien wat jij doet, wij begrijpen de behoeften en wensen van je bedrijf – en willen graag met je in gesprek om onze expertise maximaal voor je in te zetten.’
Die richtingwijziging hebben we eerst doorgevoerd op de website. Maar profilering op internet stopt niet bij een website die in de juiste richting communiceert. Om op koers te blijven heb ik daarom geholpen met het plaatsen van nieuwe publicaties en met het analyseren en aanpassen van Refitech’s activiteiten op sociale media. De boodschap blijft simpel en doeltreffend: onze producten doen ertoe, maar de voordelen voor de klant doen er méér toe.