< Terug naar het overzicht

Klant: UT

Case: iTech kijkboek

Ter gelegenheid van de lancering van een vernieuwde masteropleiding, Interaction Technology, vroeg de Universiteit Twente mij om een aantrekkelijke brochure te maken met daarin uitgebreide aandacht voor een aantal baanbrekende studentenprojecten. Het doel: positioneren van het vernieuwde MSc-programma in de markt en aantrekken van veelbelovende studenten.

De UT, als beste Nederlandse technische universiteit beoordeeld door het Nederlandse beoordelingsinstituut Keuzegids Universiteiten 2018, begon in 2017 met de promotie van het masterprogramma Interaction Technology, kortweg iTech. Het programma start in 2018. Mijn rol in de campagne was het op schrift stellen van de visie van het iTech-team en het ontwikkelen van on- en offline tekst. De iTech-brochure is daar onderdeel van: een kijkboek met 12 profielen van studenten uit het masterprogramma met hun projecten, bedoeld om de diversiteit, relevantie en het pure plezier van Interaction Technology te etaleren.

Mijn eerste uitdaging bij deze klus: het doorgronden van de nogal ingewikkelde technische taal van de geïnterviewden en het omzetten daarvan in toegankelijke en aansprekende tekst. Een tweede uitdaging was de zeer krappe deadline: ik hield 26 interviews met studenten, begeleiders en ander personeeel en schreef 13 bijbehorende Engelstalige artikelen in één week. Wat de klus natuurlijk een stuk gemakkelijker maakte was de kans om een glimp te krijgen van de inspirerend, boeiende dingen die deze studenten doen: van het creëren van verbluffende virtuele ervaringen en het verbeteren van sociale robots, tot de ontwikkeling van denkende pallets, storytelling apps voor kinderen en nog veel meer.

De brochure werd gepresenteerd tijdens de UT Master Open Dag in november 2017. Je kunt het ook online bekijken.